۹۵ درصد از انبارهای نفتی کشور مخاطره آمیز هستند

ایسنا/خراسان شمالی جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: ۹۵ درصد از انبارهای نفتی کشور از مخاطرات اساسی شهرهای ما محسوب می شوند.


سید جمال الدین گوهری در حاشیه افتتاح پروژه های پدافندی شرکت مخابرات خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد انبارهای نفت کشور با توجه به رشد فزاینده جمعیت شهری و عدم وجود نظام هادی مناسب برای رشد و گسترش شهرها، جزو مخاطرات اساسی شهرهای ما محسوب می شوند.


وی افزود: این انبارهای نفت در روزگار قدیم بیرون از شهرها و در مناطق ایمن نسبت به مردم قرار داشته اند اما اکنون مردم و بافت شهری، آن ها را در بر گرفته است و بیش از ۹۰ درصد از این انبارهای نفت که از گذشته به ارمغان مانده است از مخاطرات اساسی شهرهای به حساب می آیند.


وی تاکید کرد: البته به دنبال جابجایی این انبارهای نفت هستیم و تعدادی از آن ها در حال انجام است اما به دلیل هزینه ها و مقاومت هایی که وجود دارد سرعت بالایی ندارد.


جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور همچنین گفت: اما از آنجایی که صنایع شیمیایی ما در شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه مستقر هستند، سعی شده است بافت شهری با تحفظ خاصی نسبت به آن ها رشد کند.


وی ادامه داد: البته اما با توجه به اینکه ریسک های شیمیایی می تواند با توجه به اقلیم منطقه و باد منطقه منتقل شود، در بعضی مناطق این مخاطرات را داریم و به دنبال آن هستیم که با اجرای طرح های مصون سازی شیمیایی، خطر احتمالی ناشی از آن ها و آسیب پذیری زیرساخت های شیمیایی را در برابر تهدیدات امنیتی و دفاعی کاهش دهیم که سبب پایداری در مناطق جمعیتی می شود.


گوهری با بیان اینکه آمار دقیقی از تولیدات شیمیایی کشور داریم، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در این خصوص اهمیت دارد این است که چه مقدار از این صنایع شیمیایی در کنار مراکز جمعیتی قرار دارند و چه حجمی از آن ها می تواند مخاطره آمیز باشد که در این خصوص آمار دقیقی وجود ندارد اما در دست تهیه است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید شیرآلات توکار بصورت اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *