۱۸ هزار بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شده اند

ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۱۸ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند.


محسن اسدبیگی امروز ۲۸ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: عوامل مختلفی در راستای تأمین سلامت تأثیرگذار بوده و از طرفی انسان سالم مبنای توسعه پایدار است.


وی تصریح کرد: یک دستگاه و نهاد به تنهای نمی‌تواند سلامت را تأمین کند و نیاز به هماهنگی بین‌بخشی است و همکاری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و حمایت‌های مسئولان استان در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.


مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، لرستان در ثبت و جذب اعتبارات حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح کشور مقام نخست دارد.


اسدبیگی اضافه کرد: در اوایل طرح با ثبت‌نام و جذب اعتبارات هم‌اکنون ۱۸ هزار نفر بیمار صعب‌العلاج در این استان نشان‌دار شده‌اند.


وی با بیان اینکه لرستان در حوزه پرداختی‌های بیماران صعب‌العلاج در کشور در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد، افزود: اعتبار اولیه این مجموعه ۱۷ میلیارد ریال بوده ولی تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳ هزار و ۹۰۰ پرونده در استان پرداخت شده است.


مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: صندوق خاص و صعب‌العلاج به کل جمعیت استان تعلق دارد و این صندوق مختص بیمه سلامت نیست.


اسدبیگی ادامه داد: تمام بیماران صعب‌العلاج استان را در قالب ۱۰۷ بیماری تحت پوشش قرار می‌دهد و تاکنون ۱۰ برابر اعتبار به بیماران صعب‌العلاج کمک هزینه پرداخت شده است.


وی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به افراد آسیب‌پذیر توجه ویژه دارد و چون هزینه‌های بیماری‌های خاص تمام اقشار جامعه را تحت فشار قرار می‌دهد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگریدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدالینک مطالب دیگرشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *