یاسه چای روستایی که آرامش در آن جریان دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری اگر به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردی و خواستی خاطرات گذشته برایت تداعی شود، حتماً سری به روستای یاسه‌چای بزن.


به گزارش ایسنا، در ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری روستایی به نام روستای یاسه‌چای قرار دارد، روستایی با قدمت ۴۰۰ ساله که اگر یک بار به این روستا سفر کنی قطعاً عاشق این روستا می‌شوی، سفرم را کوتاه می‌گویم تا بیایی و از نزدیک این همه زیبایی را ببینی، فقط برای اینکه کمی با بافت روستا آشنا شوی مطالبی کوتاه را بیان می‌کنم.


یاسه‌‎چای؛ روستایی که آرامش‌ در آن جریان دارد


روستایی که شاید بیشتر در فیلم‌ها دیده باشی باورت نمی‌شود که چنین روستایی هم وجود داشته باشد، وقتی از نزدیک پا به این روستا می‌گذاری دلت می‌خواهد برای آرامش خاطر خودت و به دور از دود و شلوغی مدتی هم که شده آنجا زندگی کنی.


روستایی که طاق‌های ضربی، دالان‌های تاریک و معماری قدیمی آن چشم هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌کند.


بعد از طی ۶۰ کیلومتر مسیر وارد روستای یاسه‌چای شدم، روستایی که نمی‌توان آن را به خوبی توصیف کرد، باید بیایی و از نزدیک ببینی، آرام آرام راه می‌رفتم و فقط نظاره‌گر خانه‌های روستایی شدم.


چقدر سکوت برایم دل نشین بود، البته زنان، مردان و کودکانی بودند که از کنارم رد می‌شدند و با روی خوش با یکدیگر سلام و احوالپرسی می‌کردند، یک لحظه با خود گفتم چقدر زندگی در روستا لذت بخش است، مردمانی که به دور از سر و صدا و در کمال آرامش و سکوت زندگی می‌کنند.


یاسه‌‎چای؛ روستایی که آرامش‌ در آن جریان دارد


آرام آرام به دالان‌های تاریک روستا نزدیک می‌شدم واقعا غیر قابل تصور بود، همیشه یادم می‌آید در فیلم‌ها این نوع روستاها را می‌دیدم، شاید وقتی از نزدیک روستایی را با این بافت تاریخی ببینی با دیده‌ها و شنیده‌ها متفاوت باشد.


یاسه‌‎چای؛ روستایی که آرامش‌ در آن جریان دارد


خانه‌های خشتی و گلی، درهای چوبی، دالان‌های تاریک که شاید با یک لامپ کم نور می‌توانستی کمی جلوتر را ببینی، جالب بود مردمی که می‌خواستند رفت و آمد کنند درب خانه‌هایشان به داخل دالان باز می‌شد.


یاسه‌‎چای؛ روستایی که آرامش‌ در آن جریان دارد


واقعا هر چه جلوتر می‌رفتم حیرت زده‌تر می‌شدم، بعد از دالان‌های تاریک به روشنایی می‌رسیدی و نمی‌دانستی از کدام طرف بروی، هر طرف این روستا و این دالان‌ها دنیای خاص خود را داشت.


یاسه‌‎چای؛ روستایی که آرامش‌ در آن جریان دارد


اگر تاکنون چنین روستایی را ندیدی حتماً سری به شهرستان سامان و روستای یاسه چای بزن، اطراف روستا رودخانه زاینده‌رود را می‌بینی که می‌توانی سفری خوش را در اینجا تجربه کنی، سکوت و آرامشی وصف نشدنی.


یاسه‌‎چای؛ روستایی که آرامش‌ در آن جریان دارد

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *