حسینی فاصله ای میان دولت مردم و نمایندگانشان وجود ندارد

تهران – ایرنا – معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت در مسیر خدمت به مردم در کنار نمایندگان و حامی مردم استان سیستان و بلوچستان است و هیچ فاصله و مانعی بین دولت با مردم و نمایندگان آنان وجود ندارد.


 به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید محمدحسینی در دیدار با نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، گفت: در مسیر خدمت به مردم دولت در کنار شما و حامی مردم استان است و هیچ فاصله و مانعی بین دولت با مردم و نمایندگان آنان وجود ندارد.


وی با تاکید بر اهتمام ویژه رئیس جمهور در رفع مشکلات مناطق و استانهای محروم و کم برخوردار به ویژه استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشکلات انباشته شده ای که استان در زمینه های مختلف با آن مواجه است ضرورت دارد مشکلات آن با اولویت و جدیت بیشتری برطرف شود.


 معاون رئیس جمهور با اشاره به دغدغه و نگرانی مطرح شده نسبت به لزوم استفاده از نیروهای کارآمد و وفادار به دولت مردمی اظهار داشت: دولت تلاش کرده از نیروهای بومی و از اقوام و مذاهب در سطوح مختلف مدیریتی استفاده کند و اگر در مواردی غفلت  شده باشد نمایندگان مجلس مصادیق آن را یاداوری کنند و با پیشنهاد نیروهای توانمند و متعهد بومی، به دولت برای انتخاب مدیریت ها کمک کنند.


حسینی در خصوص مشکل استان در زمینه خشکسالی و کمبود آب تصریح کرد: بی آبی از مهمترین مشکلات همه مناطق و استانهای کشور بوده و  یکی از اولویت های دولت مردمی برنامه ریزی برای استفاده از روش های مختلف از جمله انتقال آب دریای عمان و بهره‌گیری از آبهای ژرف برای رفع نگرانی های مردم در این زمینه است.


وی افزود: البته ضرورت دارد از کشاورزان و دامدارانی که به واسطه خشکسالی دچار مشکل شدند، حمایت بیشتری انجام شود.


معاون رئیس جمهور درباره تعطیلی برخی بازارچه‌های مرزی اذعان کرد: متاسفانه در دوره گذشته تعدادی از بازارچه های مرزی که محل کسب درآمد مرز نشینان و صادرات کالا محسوب می شود به حالت رکود یا تعطیلی درآمده و دولت مصمم است به سرعت مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کرده و با ایجاد رونق و شکوفایی مانع از مهاجرت  ساکنان این مناطق شود.


حسینی در ادامه با اشاره به مشکلات و سختی های نمایندگان و تجربه خود از این دوران خاطرنشان کرد:  مردم حوزه‌های انتخابیه توقع و انتظار دارند که نماینده تمام مشکلات آنان را برطرف کند در صورتی که این مطالبه با اختیارات و وظایف نماینده سازگاری ندارد و از سوی دیگر هم نمی توان نسبت به مشکلات و گرفتاری های مردم بی تفاوت بود.


وی اضافه کرد: لذا باید با همدلی و همگرایی زمینه رفع و گره گشایی از مشکلات مردم را فراهم کنیم.


براساس این گزارش، نمایندگان استان سیستان و بلوچستان  هم در این دیدار به مشکلات استان از جمله تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی، حمایت از خسارت‌های ناشی از خشکسالی، تعیین مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، گلایه از کم توجهی به استفاده از نیروهای توانمند و وفادار به نظام، لزوم پای‌بندی افغانستان به حقابه و سهم سیستان از هیرمند، فعال شدن تبادلات مرزی، برطرف شدن مشکل تامین سوخت، افزایش سهمیه جذب دانشجویان بومی اشاره کردند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *