برنامه های دولت برای بهبود نظام جبران خدمات کارکنان دستگاه های

تهران – ایرنا – سازمان اداری و استخدامی کشور با ارائه گزارشی درباره «نظام جبران خدمات کارکنان دستگاه‌های اجرایی» به هیأت وزیران، اهم اقدامات در دست انجام دولت در این حوزه را تبیین کرد.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، سازمان اداری و استخدامی کشور با ارائه گزارشی در نشست بعدازظهر یکشنبه هیأت دولت به ریاست آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، با اشاره به نظام جبران خدمات کارکنان دستگاه‌های اجرایی طی سده گذشته در قالب قانون استخدام کشوری و اصلاح آن، قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری، به تبیین وضعیت کنونی نظام جبران خدمات و آسیب‌شناسی آن و راه‌ها و ظرفیت‌های موجود برای از بین بردن آسیب‌ها پرداخت.


در این گزارش همچنین اهم اقدامات در دست انجام توسط دولت مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از:


به‌روزرسانی سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت


پیش‌بینی تدابیر لازم در تبصره ۱۲ و ۲۰ بودجه


پیش‌بینی تدابیر لازم در ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱


ساماندهی اختیارات هیأت امناها در حوزه امور اداری و استخدامی و جبران خدمات


تدوین آیین‌نامه کیفیت پرداخت اضافه‌کار در دستگاه‌های اجرایی


تدوین آیین‌نامه کیفیت تخصیص رفاهیات به دستگاه‌های اجرایی و کیفیت پرداخت رفاهیات به کارکنان


تدوین آیین‌نامه کیفیت پرداخت پاداش در دستگاه‌های اجرایی


تدوین لایحه اعمال اصلاحات در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری


بازنگری آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری


تدبیر برای نیروهای شرکتی مشغول در دستگاه‌های اجرایی و کیفیت تعدیل پرداختی به آنان


تدبیر برای الزام به ثبت اطلاعات مربوط به شرکت‌های دولتی در سامانه جداگانه حقوق و مزایا


ساماندهی کیفیت پرداخت فوق العاده ویژه در سقف ۵۰ درصد برای دستگاه‌های غیربرخوردار.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *