هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به پرونده دخالت در انتصابات وزارت

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد فشار برخی نمایندگان به وزیر صمت برای دخالت در انتصابات گفت: این افراد جزء امضاء کنندگان استیضاح نبودند و اگر لازم باشد این موضوع از مجاری قانونی و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال خواهد شد.


معصومه پاشایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه امروز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درموضوع استیضاح برگزار شد، گفت: در این نشست وزیر صمت درباره مشکلات صنعت خودرو، فولاد و دیگر بخش‌های صنعت کشور توضیحاتی ارائه کرد که از این توضیحات برخی از نمایندگان قانع شده و برخی نیز قانع نشدند. 


عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور افزود: در حوزه خودروسازی دغدغه و سوال نمایندگان فعالیت غیرتخصصی، غیرعلمی و انحصاری خودروسازان، بی توجهی به حقوق مشتریان، بازار رقابت و اصل عرضه و تقاضا بود. همچنین سوال برخی دیگر از نمایندگان درباره عدم برنامه ریزی مناسب برای بهره برداری و ایجاد قوانین سازگار در حوزه معادن کشور مطرح شد.


نماینده مردم جلفا و مرند تاکید کرد: وزیر صمت به سوالات نمایندگان حاضر در جلسه پاسخ  داد و سعی کرد شبهاتی که در این حوزه وجود دارد برطرف کند که در نهایت گفت و گوی خوبی بین نمایندگان و وزیر انجام شد ولی خروجی آن هنوز مشخص نیست و تا پایان امروز یا فردا نتیجه آن مشخص می‌شود.


این نماینده مجلس درباره اینکه آیا درخواست استیضاح به صحن مجلس خواهد رفت یا خیر؟ گفت: هنوز کمیسیون صنایع و معادن نظر قطعی را در این باره اعلام نکرده است و معتقد است باید به نظر همه نمایندگان احترام گذاشت. البته استیضاح وزیر دلیلی بر زاویه داشتن مجلس با دولت نیست بلکه این موضوع برای کمک به دولت است تا وزیر در ریل تعریف شده حرکت کند.


پاشایی درباره شائبه طرح استیضاح از سوی برخی از نمایندگانی که به دنبال گرفتن رانت از وزیر هستند، اظهار داشت: نمایندگانی که چنین شائبه‌ای درباره آنها مطرح می‌شود، جزء امضاء کنندگان استیضاح نبودند و اگر لازم باشد این موضوع از مجاری قانونی و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال خواهد شد. اگر چنین شائبه‌ای وجود داشته باشد حتما برای حفظ آبروی مجلس که متعلق به همه ملت ایران است، رسیدگی می‌شود.


این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر مشخص شود که این شائبه، در حقیقت شایعه بوده و وزیر در این باره مداخله داشته است، باید همه در این باره پاسخگو باشند. ولی این موضوع تاثیری در جریان استیضاح نداشته و این افراد هم جزء امضاء کنندگان استیضاح نبودند. 



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *